18 Aralık 2009 Cuma

BLOGLARDA AYNI POSTLARI OKUDUKÇA NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ??

READER listemde kayıtlı olan blogları okumaya başladığımda son zamanlarda özellikle dikkati çeken bir biçimde moda giyim ve diğer kişisel günlüklerde hep aynı şeylerin tekrarlandıgını görüyorum.Bir arkadasımız bir konuyu ele alıyor bakıyoruz ki benzer postlar hemen yayınlanmaya başlıyor.Buna kesinlikle taklitçilik demiyorum ama bu kadar ardarda aynı şeylere değinmek aynı DIY projeleri üretmek aynı renklerden anyı stillerden aynı günlerde bahsediyor olmak tesadüfün böylesi demekten başka bir boyut aldı.Kişisel görüşüm elbette birbirinizden feyz alacaksınız ama fark katarak sunacaksınız özgün olması için.Ben kendi adıma hiç hoşlanmıyorum bu işten ve böyle bir hamleyi asla yapmam yapamam kendime de yakıstıramam yanlış anlamayın bunlar kişisel görüşlerim kimseyi karsıma alarak söylemiyorum.Bu tesadüfler ve tevaffuklar zincirinden karşıma çıkan olaylarsa şunlar;

 *Bir blogger arkadasımız Tom Cruise'un kızı Suri'nin ince giysiler ve topuklu ayakkabılar giymesini eleştiriyor veya dikkati çekerken bir bakıyoruz başka bloglarda da aynı şeyleri okumaya başlıyoruz.
 *Bir blogger Rihanna'nın hiç te tarz olmayan saçlarını ballandıra ballandıra anlatırken çok değil 1 saat içinde başka blogda boy boy fotoğrafları post ediliyor.
 *Bir arkadasımız saks mavisi diyor bu renkten birşey üreteceğini söylüyor hemen ardından başka bloglarda favori renkleri ilan ediliyor ve üretimler başlıyor!
 *Bir blogger apoletlere dikkat çekiyor üstüne bir de kendi DIY projesiyle ortaya birşey koyuyor yine çok geçmeden diğer bloglar apoletleri yayınlamaya yada üretmeye başlıyor hem de çok birebir aynı şekilde!Moda bir anda bir yerden patlıyor da ben mi yakalayamıyorum acaba gündemi!
 *Ve fason üretime dönen yaka kolyeler çıkış yolu aynı ama herkes kendinden birşey katıyor çok eleştiremiyorum diğerlerine göre daha farklı şeyler üretilebilir diye heyecanla bekliyorum almak için:)(Aldıklarımı fotoğraflarım bende nasibimi aldım bu akımdan)
 *Birisi LADY GAGA'yı ele alıyor haydaa hemen ardından diğerleri de saçına kılığına dikkati çekiyor!Neredeydiniz bugüne kadar diye soruyorum.
 *Başka blogger Miroslava Duma'ya stilim benzetilir dedi en az 5 blogda 1 gün içinde bu genç bayanın tarzı konusulur oldu.Yine neredeydiniz diyorum !

Daha o kadar çok benzerlikler var ki bloglarda karsımıza cıkan pek tat verdiğini düşünmemeye başladım aynı zaman aralıklarında aynı konuların ele alınmasını.Bana hak verirmisiniz bilmiyorum ama benim gibi düşünenlerin olduğuna çok eminim.Aynı şeyi aynı anda yazmak yerine hiç yazmadan takip etmek benim tercihim yada olaya fark katmak kişiselleştirmek sizi daha farklı kılar diye düşünüyorum:)
Eleştirilerim kişisel değil genel bir değerlendirmeydi gözüme çarpan rahatsız olduğum durumları dile getirmek istedim.Kimseyi kırmak değil maksadım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder