1 Ocak 2010 Cuma

HEDİYELİK ŞEKER HAMURU KURABİYELERİM :)

Çok sevgili arkadasım ilham kaynagım için önce buradan buyurun .Hünerli kızlarız vesselam sevgililer de pek şanslı beyler dolayısıyla :))



Daha Evvel birçok yemek ve butik pastacılık bloglarına hayran hayran bakardım.
Malzeme olduktan sonra yapmak ne kadar kolay derdim!!!
Yeniyılda böyle bir kurabiye paketi hediye etmek neden olmasın dedim ve kolları sıvadım.
Şeker hamurunu Haribo Marshmellowları eriterek yapmaya karar verdim.
İzmir'de gezilmedik hipermarket kalmadı yok yok yok!
En sonunda ümidi kesmişken BİM'de giriş de karsıladılar beni çok memnun oldum:)
Alır almaz aksamına hamuru yoğurup 1 gece buzdolabında bekletecektim.

Resimde gördüğünüz gibi 2 paket 175 gramlık şekerler aldım ne olur ne olmaz diye.
Pudra şekeri ve çöp şişlerde tamamdı!



Benmari usulü eritmeye başladım süngerimsi şekerlerimi hafif ateşte.




Kaşıkla karıştırarak homojenize hale geldiler.

 

Eveett şimdi gelelim en çok beni zorlayan kısma daha önce resimlerden bakıp püf noktalarını ince detayıyla bilmediğim şeker hamuru için yetersiz miktarda pudra şekeri almışım:) Kerata aldıkça alıyor pudra şekerini sadece beyaz marsmellowlar için 1 paket + 200 gram pudra şekeri ekledim evde kalmayınca gecenin ilerleyen saatlerinde komşu kapısına kadar gittim :) Baktım olmuyor un koymak zorunda kaldım ne hamursu hale gelmez bir şekermiş bu böyle hehe:)) İyi ki de un koymuşum yoksa şekerden yenmeyecekti. İşte bu hususta teknik hata yaptıgımı düşündüğümden acaba olmayacak mı endişeleri taşıdım sabaha kadar. Her neyse hamurlarımı kaplara yerleştirip üstlerine margarin sürüp buzdolabına koydum.




Sabaha zemin için kurabiyesinin hamurunu da yapıp kalıplarla şekillendirdim ve çöp şişlere takarak fırına verdim.




Fırında kurabiyeler pişerken şeker hamurlarını açıp incelterek kalıplarla şekiller yaptım.
Fırından çıkan kurabiyelerin üstüne şeker hamurlarını ılık su ile fixleyerek yapıştırdım.
Başladım süslemeye :))))
Beyaz zemin üzerine pembe hamurdan ufak tefek motifler yapmaya çalıştım ancak bu süsleme kısmı pek bir zahmetliymiş hamur iyi kıvamda olmayınca oldukça uğraştırıyor.Elimde hediye gelen içi pirinç patlaklı çikolata topları vardı onları da kullandım.
Hediye gideceği için özenmedim desem yalan olur.Bir de öyle bir yere gidiyor ki , biri gurme diğeri pastahanecilik ihtisası yapmış iki canavar çocuğa sahip bir ailenin yeniyıl masalarına misafir olacaktı :)
İşte hediye paketine sarılmış cici şeker hamuru kurabiyelerimmmmmmm!






Bu macerada burada biiiteeeeerrr





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder